Friday 11 November 2011

LELAKI BERPISAU

ASSALAMUALIKUM


Gud evening everybody...aku nak tulis entri lagi neh, hope hampa tak boring la yer..aku nak stori pasal pengalaman aku ari selasa lepas... of coz la ada kena mengena dengan tajuk entri aku kan, takkan aku nak curik tajuk orang lain then citer benda lain. ok citer neh pasal laki berpisau.. jeng jeng jeng

aku kan kembali ke UUM selasa lepas, disebabkan barang aku tak banyak aku balik dengan bas mara jer, kalau baru masok sem parents aku yang hantar aku..then aku pon set dengan member aku, kitorang naik dari sp.. perjalanan tuh korang paham-paham lah, foreigner dari bangla jangan cakap, ramai sampai penoh bas,..!! cuti raya la katakan...aku dengan member aku neh kitorang duduk dekat seat second last kat belakang..perjalanan tuh ok cuma penat la, dengan aku tak tido lagi, kitorang pon sembang la..layan pemandangan ..wahaha..cam best jer citer..sampai la bas masok alor star, macam biasa la bas berhenti-berhenti neh dia akan stop la kalau ada orang tahan tepi jalan.. ada sorang lelaki neh, aku ingat lagi dia pakai baju pagoda putih, sluar jeans hitam dengan kain merah dekat leher dia,..dia naik bas meluru ke belakang, siap langgar lagi kaki aku. dalam hati aku " ish, x nampak ker, dah la lnggar, tak say sori langsung, tangok muka aku pon x"..dalam hati je lar dia duduk dekat seat belakang sekali... pastu time aku naik bas tuh, memang season budak-budak kolej, poli, ipt balik kampus..kira ramai la, budak poli dalam bas tuh...ada la 2 orang budak pompuan neh duduk belakang aku, tetiba dorang berdiri, bawak beg ke depan..aku ingat dorang nak turun..and then dorang buat muka cuak, muka pelik sambil tangok belakang!! aku cakap dalam hati apesal budak-budak neh, nak kena penampaq ke...

aku pon usha la belakang ,astafirullah  sekali aku terkejut sebab lelaki tadi tuh ada pisau and dia letak pisau dia dekat pinggang dengan takder casing...masalahnya kalau parang aku faham la, sebab orang kampung akan bawak kemana saja parang, masalahnya dia bawak pisau potong sayur bai.!! ape kejadah usung pisau potong sayur merata-rata ...aku ketar lutut dah, aku nak cakap dengan member sebelah pon tak berani, last-last aku mesej dia,  "wei brader blakang neh ada pisau la wei"...member aku dah tak senang duduk, dia baca ayat kursi kot..aku pon muka cuak dah, cam nak nangis pon ada...dalam kepala pikir macam-macam dah...brader tuh siap ketuk-ketuk tingkap guna pisau dia...waaaaaaaaaaaa

"kalau dia serang macam mana"
"kalau dia rompak macam mana, dah la kami pegang laptop masing-masing"
"kalau dia ngamok komfem aku kena dulu!"
"aku takot kena bunuh jer, saimen aku tak siap, ibadah aku tak cukup lagi!"
"mak bapak aku sape nak jaga"...

macam-macam pikir, aku pon baca yasin dah...nasib baik la bas dah nak sampai shahab! sampai jer shahab, laju jer aku turun dari bas...brader tuh pon laju jer turun sambil melilau-lilau.... budak-budak tadi dah wat group discussion kat situ , isu nya pasal brader tadi..aku tak der maknanya nak stay kat situ, perut lapor bai, aku dengan member aku pon pegi sental RFC .... kitorang datang balik kat shahab, budak-budak tuh still ad, dorang inform kat pakcik bas kat situ kot...aku pon teruskan perjalanan balik kampus.. sampai jer bilik terus tido..hehe

pengajarannya, alhamdullilah sebab tak berlaku apa-apa...ALLAH pelihara kami! lega rsanya... adoi ada lagi ker orang psiko..aku suspek dia nak pegi bunuh orang, tak pon rompak orang...sebab pergerakan sangat misteri..takkan baru lepas korban lembu kot...bersih jer pisau, !!  myanmar dalam bas yang dok sebelah dia pon cuak jugak...

p/s: budak-budak tuh siap tenung brader tuh dgn pandangan sinis, rilek bleh tak..dari keadaan tenang, bleh jadik tak aman tau tak...haish budak-budak baru nak naik..ye la, takot tuh ada la tapi tak payah la buat muka x puas hati dengan brader tuh, aku dok depan dia kot...kalau aku kena memang aku carik korang la..
wasalam  gud nite

No comments:

Post a Comment