Tuesday 28 June 2011

KISAH BILIK BARU...SERAM TAK SERAM JUGAK LA.

ASSALAMUALAIKUM


Pepagi buta neh , sedang kaki digoyang-goyang ke kiri dan ke kanan. ujan renyai-renyai kat luaq, ditemani kucing aku DEBAB  yang tidoq nyenyak membuat aku terpanggil ke lappy comel aku untuk menulih. aku ada satu cerita yang  betoi-betoi jadi kat aku dalam tahun ni jugak. ciss hang nyamuk, smpat lagi ketit kaki aku....pang (tamparan maut terhadap nyamuk). cerita ni berlaku masa aku pindah bilik baru , jadi kat blok G ,DPP BANK RAKYAT UUM. muahaha....  cam takot ja... tak takot sangat aih..caya la!!




cerita dia macam neh, selama aku dok kt UUM  neh  aku dok  kat tingkat  3  blok yang sama, jadi sem 4 ingat nak tukaq bilik la.. aku bincang dengan rumate aku, dia on. so kami buat surat hantaq kat pejabat , lulus kiranya. masok sem kami dapat bilik baru la kiranya, kami apply bilik  bawah yang berhadapan dgn hutan sintok. sebelom neh bilik aku mengadap bilik orang so tak horor sangat la. tu ja bilik yang kosong , lagipon ramai member kat bawah , dok tingkat 3 neh penat sket la, kalau masok sem tu, nak angkot barang tu seksa nak mampoih la. kesian kat mak aku , sakit lutut dia panjat bilik aku, tu antara sebab tukaq bilik. So, setiap sem aku akan balik awal 3 atau 4 hari sebab nak kemas bilik, mop lantai la segala...aku tak suka balik hari neh, esok pi klas. letih bhai.!!!

hari pertama
so masok sem , aku sampai ja teruih aku amek kunci bilik kat pejabat pastuh  teruih pi bilik la. dengan mak aku sekali, dia tolong angkat barang aku. *SYG MAK*. bilik ok la, sebab sebelom aku apply, bilik tuh terbiaq tak dak orang satu sem. aku pon sampai ja, rest sat, pastuh teros on laptop aku pasang lagu, baru ad feel  sambil -sambil kemas.  memang dari keja mop, berus langsir , lap tingkap  aku bantai dalam satu hari. pastuh angkot barang aku dari atas sampai bawah, patang pinggang jugak la. memang  exited la dapat bilik baru, dekat dengan member-member. memang time aku sampai tuh wing aku neh tak dak orang, aku sorang ja kat situ. member aku dok wing len. aku kemaih semangat nak mampoih gak la arituh bilik baru la katakan semangat pon mau baru la ye dak??  time makan aku pi la makan tinggal bilik camtuh. laptop plak aku bantai pasang lagu arab punya la layan. sampai time nak petang , agak-agak dalam pukol 6 camtuh aku rasa len macam. Aku tutup langsir, tutup tingkap, kat atas dulu aku dengan rumate aku kitorang tak penah tutup langsir dengan tingkap, angin wei.....  Aku rasa len macam dah, aku off laptop hormat maghrib siot  pastuh jantung aku tetiba  berdebar-debar, tak tau pasai pa.  time tuh tengah lipat baju nak letak dalam almari. aku campak baju ataih katil, aku msj member aku DYELA, suh dia teman aku sat sampai aku abih lipat baju. Dah settle aku angkot la bantal dengan selimut tidoq bilik dia, sebab rasa len macam. Aku tidoq ok la malam tuh. cerita dia start malam kedua aku kat bilik baru.

hari kedua
Macam biasa lah bangun tidoq aku balik bilik aku la kan. kemaih lagi apa yang patot.  lepak dengan member aku , pa lagi rumate tak dak, bilik tuh jadi tempat aku 100% la. tapi tetiba rumate aku mesej dia kata petang dia sampai, at least ad gak teman aku tidoq. ok la, malam tuh cam biasa aku tidoq sebab letih, rumate aku dok lipat baju, dia baru sampai .lambat dia sampai sebab keta rosak. Aku tidoq mati la kiranya, tapi malam tuh aku mimpi sumthing. Aku mimpi bilik aku penoh dengan gadis-gadis cantek berpakaian warna puteh, semua  cantek-cantek belaka. dalam mimpi tuh aku terbangun dan duduk ataih katil sambil perhati rumate aku tidoq. Semua pompuan neh dok keliling aku sambil tersenyum. Aku time tuh try nk gerak rumate aku tapi suara tak keluaq.  Depa semua perhati aku, aku nangis dalam tidoq tak bleh blah dah time tuh.  Tetiba depa semua keluaq dari bilik aku dan gadis-gadis tuh ajak aku ikot depa sekali, tapi aku cakap tak bleh ikot sebab ada hal, kena belajaq. Depa semua pon blah sambil senyum manis kat aku. Pastu aku terjaga , masa tuh pukol 4 pagi kot, terus aku tak bleh tidoq dah. try nak tidoq tapi asyik terjaga-terjaga ja. Pagi tuh teros aku tepon mak aku , aku habaq satu-satu. Mak aku risau gila, dok soal siasat aku, tanya macam-macam. Mak aku pesan letak yasin bawah bantal, baca doa sebelom tidoq, semua aku buat la kiranya untuk malam ketiga.

hari ketiga
Aku tanya rumate aku dia ada mimpi apa-apa dak, dia kata tak dak pon.ok ja. Aku mula  terpikiaq awat aku ja neh, rumate aku pon baru gak. Apa maksud mimpi aku tuh. Abaikan ja la, tapi malam ketiga neh aku kena lagi. aku tidoq awai gak, dalam 9 lebih, lepaih isyak aku teros lompat ataih katil cari bantal. Kali neh aku mimpi ada lembaga hitam dan besaq dok usha rumate aku tidoq kat atas kerusi , betoi-betoi ataih kepala rumate aku. Aku ternampak dia usha baek , pastuh dia ada cakap sumthing kat aku tapi aku tak dapat tangkap sebab takot sangat, aku teros selimut semua badan aku sambil baca al-fatihah tapi tersekat-sekat. Rasa macam aku tak bleh nak baca time tuh, tetiba dia ada kat atas kerusi aku  usha aku plak betoi-betoi atas kepala aku. Aku kontineu selimut seluruh badan. Tetiba aku terjaga dari tidoq, berpeluh-peluh muka aku, aku capai yasin letak kat dada. Penat aku rasa, macam baru lumba lari. So aku try tidoq balik, still terjaga.  Kiranya malam aku tidoq neh asyik terjaga-terjaga. Tak lena tidoq aku , pagi esok ad klas plak   tuh. aiseh

kiranya seminggu aku kat bilik baru aku tidoq tak lena, asyik tersentap dan terkejut. start malam tuh aku dengan rumate aku baca yasin untuk senangkan idop kami kat bilik baru tuh,...yang peliknya rumate aku tak kena kacau plak cam aku. aku  pon pikiaq  gak kenapa , setiap malam selama seminggu tuh la aku tidoq tak cukup. setiap malam gak la mak aku tepon, pesan kat aku. *SYG MAK*.  Tapi bila difikirkan balik aku rasa aku tau sebab apa jadi kat aku. 

FIRST : AKU YANG KEMAS BILIK TUH SEMUA, AKU YANG UBAH ALMARI SAPU SAMPAH BARU RUMATE AKU MASOK. ( tak tahan semak)

SECOND : AKU MASOK TEROS ON LAGU BUKAN NAK ON QURAN . (salah sendiri)

THIRD : EXITED TERLEBIH KOT.  (bilik baru bhai)

pastu mak aku kata maybe yang aku mimpi gadis-gadis cantek tuh penghuni bilik tuh kot masa tak dak student dok situ. depa nak habaq yang aku dak masok bilik tuh so depa pon nak chow la... andaian  semata-mata tak tau la betol ke tak!! haish.. and then yang lembaga itam tuh aku tak dapat nak agak dia pesan sumthing ker kat aku..ntah tak dengaq la dalam mimpi tuh ! tapi serius pengalaman memang tak lupa la, so dok tempat orang jaga diri bebaik, dah la bilik aku bukak tingkap jer nampak utan sintok.  Since mimpi tuh aku tak berani nak jaga malam-malam, sebab aku neh jenis tak takot sket sebab aku pegang depa pon makhluk Allah mana bleh takot, kat atas kalau aku dok sorang tak dak hal punya, rilek lagi. dah jadi gini paham-paham ja la, berjaga-jaga ja la.. yang penting solat dengan quran jangan tinggal mak aku kata. *SYG MAK*  mak aku selalu pesan jangan sidai baju malam-malam kat luaq atau toilet, tak elok.. nasib baek aku tak ikot gadis-gadis cantek tuh kalau tidak ntah kemana depa bawak aku. ish ish mintak simpang. bukan kita ja dok ataih dunia neh, makhluk Allah yang len pon ramai lagi, hormat la depa sama....

tu je lah aku punya cerita.. tak seram sangat pon kan. ada lagi cerita nanti aku stori la.. malam neh , stori neh ja yang ada nak cerita. ...ok  ddaaaa...
wasalam

No comments:

Post a Comment