Thursday 23 June 2011

AKU SUKA BELLY DANCE

ASSALAMUALAIKUM


hari neh dengan  segala  hormatnya  nak  stori  pasal  tarian  arab  neh... oghang panggil  belly dance...  hampa tau dak  pasal belly  dance neh.? aku tau  sket-sket  ja  pasai  belly dance neh.  belly  dance  neh  tarian  yang  berasal  dari  arab  tapi  sekarang  neh  semua  oghang  pandai  dah, American, Japanese  semua  reti  dance  neh  ha....expert  lagi... x caya  p  tengok  kat  youtube,! belly dance neh basically  tarian  yang  fokus  kat  perot...so  sapa  yang x dak lemak kat perot  kalau hampa  menari  x  syiok  la  tengok., kena  ada  lemak  baru umphhh...  seriously , pi tengok  perot  oghang  arab, mna  ad  keding  cam  pompuan  sekarang neh,,msti berisi baru terserlah  keayuan  dan kewanitaan,,,,hehehe  chewah...  belly dance neh selalu  depa  buat  dalam  geng  pompuan  ja,  tapi  bila  ad  kes  eksploitasi  wanita  macam  depa  suruh  pompuan  neh menari kat kafe ,  ad  negara  yang  haramkan  terus  tarian  neh....  !!  tu  storinya... neh gambaq sket nak tunjuk


neh lukisan ja k....  ha nak  menari belly  dance neh kena ad  dress  dulu la...  actually, the  original belly dance costumes cover their  skins...tapi  sekarang  pnya  seksi  gilos...!!  ada  banyak  jenis belly dance neh, ad oriental , baladi  dan  banyak lagi ikot negara  masing-masing...  aku setakat  neh  x dak lagi la dress  belly dance neh..kalau aku dok  egypt  bleh la beli tepi jalan, neh dok Malaysia, nak cari menatang  neh  sket  punya  susah..pastu mahai plak tuh... setakat neh aku ad hip scarf ja la... murah sket...dress  tuh aku plan  dengan  member aku DYELA  ,  kami nak buat sendiri...nanti dah siap aku tunjuk kat hampa...hehehe...murah sket, pastu bleh pilih kaler  kami nak.... aku suka kaler merah itam seksi...hehehe



ni la  oghang panggil  hip scarf..!!  ha  ni aku ad,  sampai dah tercabot aku kerjakan....  hari-hari praktis la katakan..!! hahah...aku pon baru lagi dalam dance neh sebenaqnya... baru dok berjinak-jinak....susah  sket  sebab dah tua  baru nak belajaq,  ad  gak step yang aku jem, contoh kena gerakkan lemak  kat perot toh,  susah  gilos la....x pa pelan-pelan... aku dengan  member aku neh kitorang buat dalam bilik ja la...baru feeling...!! actually  tarian  neh  sangat  baek untuk kaum pompuan  sebab kita  gerakkan  otot  pinggang  kita dan  boleh rampingkan  pinggang  jgak...   neh dia belly dance costume




cun kan...tapi seksi la...  pakai dalam studio atau bilik aja  la yer...  !!  mahal neh kalau kat Malaysia  ad la dalam ratus  jgak la.., mampoih la aku nak beli tu yang nak buat sendiri tuh....hahahah    nak dance neh kena ad music la kan, yang aku suka lagu tajuk dia shik shak shok, NANCY AJRAM  nyanyi....  aku pon big fans lagu arab sebenaqnya,  minat gilos...kira  dalam lappy aku neh x dak la lagu melayu dengan English....ad  lagu korean, lagu hindustan  dengan  Arab  je...hehehe   


kalau hampa  nak usha belly dancer  kalau nak belajaq  hampa boleh usha  SADIE, dia  expertis belly dance...  try  usha,,,,...  kalau nak senang  hampa  usha  la  tutorial  kat  youtube, untuk beginners...  baguih  jugak, menari  untuk  kesihatan  neh..sambil menari, sambil  exercise...hehehehe
 ok la wa nak chow...wasalam

No comments:

Post a Comment