Wednesday 15 June 2011

FORGOTTEN DREAM

ASSALAMUALAIKUM


dari dulu  sampai  sekarang  ada  satu  dream  aku  yang  belom  tercapai.... what  is it????   I  WANNA  BE  A  FASHION  DESIGNER..........  dh  aku  dah  habaq  dah...  !!!!  family  aku  x  support  aku  sebenaqnya....  dari  spm  aku nak  mintak  course  fashion  design ,  mak aku pulak  x  bagi...  aku  minat  nak  mampoih  bidang  neh...  tapi  x pa la , last2  aku masok  form 6.. belajaq  lagi aku , bergelar  student lagi... :)  syok  sebenaqnya...!!  tapi aku nak jadi  fashion  designer...
aku  nak  keja  dengan kertas  dan  pen warna....nak  keja  dengan  manequine....  nk  ad  label  sendiri..nak  bukak  butik  sendiri....  my  dream  wont  come  true!!! 
aku  suka  sangat  dengan  fashion  so  hampa  jangan  nak  heran  kalau  aku  pakai  baju yang  len  dari  orang....bukan  pheraq  tapi  unik..!!hahaha ....ramai  kutuk  aku , aku tau...hampa  rilek  sudah...  aku  x heran  pon  hampa  nak  kata  ap,  janji  aku happy  dan  cover  aurat aku....  dah  tema  blog aku pon  the  happiest  farhana  ,,,..!!!  aku  x abih  stori lagi lepaih  stpm aku buat pa...
dengan  result aku yang agk ok tuh , aku apply  la U..... aku  time tuh antara  dua  ja aku pilih  fashion  design kt uitm dengan  law...hampeh  dua2  aku  x dapt.....  dapat la INTERNATIONAL  AFFAIRS.....   sekali  lagi  impian  nk masok  fashion  design  x dapat..... :(  sdeh  la  jugak...


pastu  aku masok la UUM  yang  cantek  neh.....  ok la  course aku wlaupun  nak  pecah  pala  time xzam....  honestly  aku  x suka  pakai  baju kurung... tp  kalu  jubah  ON...!!!  bila  masok  U  neh  aku kena  pandang  serong  sebab  baju-baju aku yang len dari oghang  len...depa  tengok  pelik  kot...lantak lah....!!  so  aku  p klas  pon  oghang  tengok  pelik  then  kutuk2...aku happy  still....  


kenapa  aku nak  jadi  fashion  designer???


1)  sebab  aku  nak  jadi  bos..bukak  butik aku jadi bos la kan... 
2)   sabab  aku suka  melukih...
3)  nak  tunjuk kat oghang  yang  bukan  baju kurung  ja  tutup  aurat...baju len pon bleh
4)  nak  show new level of hijabis  fashion ... hehehe,,,,  cam  dina  toki 0, hana  tajima..
5)  sebab aku ad stail aku sendiri...  x tiru oghang len...!!hahah
6)  nak  tunjuk klau  oghang  len  bleh  pkai baju  tuh  oghang  yang  pkai  tudung  pon  bleg  gak  ...still cover  aurat,,,
7)  bleh  kawan dengan  model...huahaua
8)  aku  pandai  guna  mesin  jait... mak aku punya  la  sekarang  neh...
9)  nak  bukak  minda  masyrakat  hampa  igt  baguih ka pkai baby tee  dgn  jeans n tdung...x fashion k...  
10)  nak  famous...kn  lepaih  show  atas  runway  kan  fashion  designer  kluaq  sekali....hahah


aku penah  berangan  kalau  la  aku  jadi  fashion  designer , aku nak  label aku oghang  kenai  sampai  paris....  pastu nak  kawen  dengan  laki  peranchis....eheheh :P  yang  paling  penting  nak  tunjuk  KAMI  OGHANG  ISLAM  PON  BERKEBOLEHAN  DAN  TERBUKA.,,, BUKAN  RETARDED....   haha...kan..kan..semangat  aku  cerita  neh!!  tapi  semua  neh  angan2  aku ja la...x  tercapai lagi...kalau  ALLAH  izinkan....alhamdullilah..aku  bersyukur  sangat-sangat....  so  member2  aku  mcam  NORFADZILAH  NORMAT  dengan  NURADILAH  JAMERI  depa  sangat  support  aku  aha....  depa  kata aku pelik...kira  berjaya la  tuh aku pnya  tujuan..!!! misi  blom  berjaya  sepenuhnya la selagi aku x jadi  FASHION  DESIGNER......  family aku x support  pasai  depa  kata  "hang nak  jadi  fashion  designer  buat pa,  nanti  reka  baju  dedah  sana  dedah  sini..."  ha  aku jammed la time tuh....  tapi  la  neh  depa  x marah aku  sebab  baju aku cover  aurat  even  bukan  baju  kurung...nanti la aku show  pics  aku yang  kiut tuh.....hahaha....   ok..!!! 

neh klau  runway  neh pergh...agak -agak aku  catwalk  ataih  tuh  syok  gila... hahah....  kalau bleh  nak  masok  PROJECT  RUNWAY  MALAYSIA....  ok lah sampai  sni ja noh..nanti aku   tulih len..sapa  x paham  bahasa kedah...hampa  buat2  la paham,,,..

wasalam

2 comments:

  1. ko memg slalu pelik pn,, aq ngn dyela dh lali dah,, uhuhu,,, but what ever it is,, be urself,, sbb disitu la wujudnya keunikkan,,,:p

    ReplyDelete
  2. neh yg aku sayang kt hampa..... keep support me lah..kot2 mna la tau aku jadi fashion designer...

    ReplyDelete