Thursday 30 June 2011

CARA-CARA HILANGKAN JERAWAT DEGIL ANDA.

ASSALAMUALAIKUM


entri kali ini sangat-sangat diperlukan oleh anak-anak dara , gadis dan wanita...sambil menuggu subuh di pagi yang sejuk neh , nak stori sket lah... kalau la tetiba jerawat naek kat muka hampa...seketul besaq plak tuh..tidak kah hampa berasa malu untuk keluaq rumah... hahaha...aku pon  even nak pi beli nasik lemak ja pon , kompom hampa segan.... dengan abang-abang tebaq roti canai  perli hampa secara live baek hampa carik penyelesaian untuk masalah jerawat hampa neh  


CARA PERTAMA
gunalah calamine  lotion... aku guna  benda neh ja.. letak kt jerawat hampa , nanti jerawat tuh makin kecik lah... sejuk ja calamine neh, tak sakit pon...  cincai-cincai  hampa bleh beli benda neh kat farmasi, RM  5 pon hampa bleh dapat dah...simple..banyak plak tuh...  selain untuk jerawat untuk gatal-gatal kulit pon bleh guna jugak neh... better letak dalam peti ais , baru syok pakai.. pakai sebelom tidoq , insyaallah jerawat hampa kecik sok pagi...hihi


CARA KEDUA
neh  semua orang satu malaysia kenai kot, OXY... neh berkesan gak letak kat jerawat... harga dia aku dah lupa dah sebab semenjak jadi student neh cutting duit sket...  bajet lebih aku beli la menatang neh..kat farmasi , supermarket , tesco semua ad jual... senang nak jumpa...  letak ja esok ilang....heheh


CARA KETIGA
ha ni dia.... ramuan turun temurun kita, bedak  sejuk...hampa  jangan memain , ada mmber-member aku yang pakai bedak sejuk dari kecik  memang muka depa licin...bancuh kat atas tapak tangan sket, pastu tempek-tempek kat muka hampa...  sebelom tido makesure..biar  magic of the bedak do its job...hahaha..murah ja neh , ikut packaging... hehe


CARA KEEMPAT
ha neh VITAMIN E CAPSULE...  neh hampa bleh beli kat farmasi , ad brand murah..cara pakai ,amek sebijik kapsul neh...amek jarum cucuk dan minyak yang keluaq tuh amek sapu kat jerawat hampa....insyaallah  tak tinggal parut...na amalkan makan vitamin e neh untuk kecantikan kulit..satu lagi dia ad 2 jenis 500mg dgn 1000mg  amek la yg kuat sket 1000mg.....murah ja neh...dalam  30 bijik baru RM  12  lebih  cmtuh...


aku share  petua yang aku buat dan berkesan, untuk yang hilang cepat.... sangat -sangat berkesan bila jerawat tu sebijik besar  kat muka hampa...hehehe...  try la tengok...banyak lagi petua sebenarnya,,neh aku share yang simple k..


wasalam

No comments:

Post a Comment