Sunday 12 February 2012

BANCI PPR AND PPA SEKITAR KUALA LUMPUR

ASSALAMUALAIKUM


good morning and may all of you have a blessed day and a happy day..  mesti korang pelik tengok tajuk entri aku kan, aku ari neh nak stori pasal pengalaman aku and geng pegi banci..ni first time aku banci wei, bukan banci penduduk tapi banci keadaan penduduk di Program Perumahan Rakyat dengan Program Perumahan Awam  ..korang tau apa PPR dgn PPA neh, ...  PPR dengan PPA neh adalah flat yg disediakan kerajaan untuk orang-orang yang ditimpa bencana, miskin, yang dipindahkan dari setinggan and so on..  well actually aku dengan member aku wat bancian neh sebab tolong pensyarah so this program totally sponsored by UUM lah  dan semestinya dapat duit sket...for 4 days dapat la RM400... :) sengih la kan  ..


by the way,penat giler la keje dia, kitorang kena naik turun flat dari pagi sampai petang..ketuk rumah orang lagi..and bukan semua nak bagi kerjasama ..siap kena halau.. lagi terok lagi, kawasan yang kitorang pegi tuh black area, mat pit ramai giler yang memerhati, so kitorang pakai biasa-biasa jer no emas-emas kat tangan , simple as we can..,  berdasarkan pemerhatian aku , kehidupan dekat flat-flat neh tak seperti yang kita nampak dari luar, i mean, dorang totally menyalahkan DBKL, sebab ada aduan dorang tak dilayan.. and tempat sangat kotor, tak diselenggara dengan baik la...kehidupan dorang pon, actually environtment yang kurang elok la, budak-budak bebas sangat... jenayah ragut tuh belambak.. sampai ada time aku dengan geng aku abis banci, ad kereta polis datang arrest orang ... aduh..kalau dilihat balik, aku sangat bersyukur la dok dekat environtment yg baik macam sekarang..alhamdullilah..  pastuh majoriti  penduduk kat situ banyak janda, ibu tunggal yang keje kecik, gaji kecik.., ada jugak yang kaya tapi duduk situ, kereta banyak besor-besor aku tangok, rumah 2 tv plasma... 


kepada yang bagi kerjasama, sampai jemput minum lagi dalam rumah.. terima kasih sesangat :) aku dengan member aku tido dekat UPM...sangat-sangat best UPM tuh, heheh... thanks to KOLEJ CANSELOR ... thanks to resident at PPR GOMBAK SETIA, DESA REJANG, AMPANG, WANGSA MAJU R1, R10... pengalaman yang aku dapat sangat banyak weih, how to handle the public.. how to convince them, and how to use a good communication.,,,sangat-sangat bermakna la...  


makan dulu sebelom mula kerja.  

dyela and didiey  my dearies

didiey interviewing session

ketok rumah orang at desa rejang

random interview

with group member dyana

interview mak cik yg best

aku interview owner kedai 


isi ye rmakcik


on the way back to KEDAH

picture a bit blurrrr

at KLCC  .. shopping  time

ok tuh jer wasalam...  :)  

No comments:

Post a Comment