Wednesday 15 February 2012

RM200 VOUCHER

ASSALAMUALAIKUM


wei wei , korang yang bergelar student tuh...korang dah belanja ker voucher gov bagi kat kita...  aku dah weih... :) giler sengih tulis entri.. thanx  sebab ad voucher aku boleh beli buku-buku yang aku nak... well, aku memang shopping la kat kampung halaman aku... actually aku suka baca buku tapi aku jarang beli sebab kadang-kadang tuh buku yang aku nak beli selalu sold out, kalau tak sold out mesti poket aku tengah kering.. tapi serius, aku bukan kaki novel.. aku akan baca muka surat first and then the last..sebab aku bukan seorang yang sabar nak tunggu kesudahan hero dan heroine novel...  pheuwh...  kadang-kadang tuh aku baca buku online , tak pon aku pinjam buku akak aku.. rumah dia macam library weih..aku memang usha la >> 


well aku tau ramai budak-budak pompuan beli novel? kan kan??  sebab even aku dok kat UUM, kedai novel kat changloon tuh penoh dengan student, dorang borong novel weih..macam-macam ada kat situ...aku even tak suka novel, tapi beli la jugak sebab ada yang novel aku follow secara online, tetiba stop sebab nak print out..sabo jer lar... masa pihak UUM edar voucher tuh, fuhhhhhh kedai koperasi UUM penoh ibarat sardin dalam tin.. barang-barang semua licin, tinggal rak saje kot..teddy bear, beg semua licin...aku dengan member aku pon pegi, memang tak beli apa-apa pon/// its ok...


tuh pon masa aku balik kampung, tetiba heboh plak isu student UUM jual voucher buku... ala aku tak salahkan dorang sebab time voucher buku tuh diedarkan, time tuh dah ujung semester, duit ptptn semua dah kering termasuk aku, ada yang sesak duit, aku pon makan megi jer... maybe dorang jual voucher tuh nak beli tiket balik kampung kot, maybe dorang nak beli ole-ole untuk adik-adik kat kampung..tak boleh nak salahkan dorang jugak ler... 


well yess la student kena berterima kasih sebab dapat voucher buku tuh... :) i know tapi tak yah la kutuk apa-apa ...  contoh time aku pegi kedai buku , masa bayar buku kan kena tunjuk IC dengan matric card... dorang nampak aku dari UUM, wah wah laju jer cakap kurang manis.. 


" adik UUM ker, asal budak -budak UUM tuh jual voucher..ish ish, belajar jer tinggi.. "
> aikkkk


"budak -budak UUM neh awat bengap sangat pi jual voucher buku ..tak reti bersyukur"  
>aikkk  ( dialog ni  masa kes budka UUM kluar front page newspaper) aku tengah belek newspaper kat kedai uncle muthu... 


tuh la kata-kata kurang manis dari orang ramai..bak kata orang, sebab nila setitik rosak susu sebelanga weih...malu giler aku..ish ish...aku pon no komen la, kalau dah orang cakap macam tuh...takkan aku nak explain panjang kat dorang plak kan/..


sama jugak, aku pegi tanya tempat praktikal, bila aku bagitau aku dari UUM, orang akan cakap, "owh yang budak-budak jual voucher tu ka"  ...>>>>>>  aku garu kepala jer.. nak marah tak boleh, nak defend pon aku tak reti...so ibarat ditelan mati mak, diluah mati bapak la situasi aku masa tuh. Aku tau mesti ada yang komen, ala budak neh tulis pasal universiti dia aje...tak der benda lain ker nak stori.. ok aku stop...!!! sentap


ok kesimpulannya aku dah pakai voucher aku dengan senyuman di bibir...korang plak??
jadik gunalah peluang yang diberikan sebaik-baiknya..aku neh nasib tak der adik jer, kalau ada aku dah bawak dah pegi shopping buku...jangan lupa plak beli buku kat mak korang, bapak korang ker..apa salahnya share sket dengan orang tersayang kan :)  by the way, i will miss my family very much,, nak balik kampus dah... well perjuangan sebagai pelajar semester akhir perlu diteruskan, usaha perlu ditingkatkan... kalau boleh nak tido dekat library tuh tapi apakan daya, aku jenis yang kena tido pelok bantal... so harapan itu dah hancur.. well aku nak jugak wish semua student, have a nice education and may ALLAH bless all your efforts.. be a good muslim, and a good child , a good people, a good citizen  and be good in community..  well ill stop my story here.. 
yes aku bukan novelholic tapi try la beli jugak..dah semua orang kata best .. aku rasa tahun 2020 pon novel aku still tak baca kot
cecelia ahern, ...aku nak beli THE GIFT...sold out pulak..
sophie neh pon best jugak... yang awak suka saya tak tuh, aku follow online..tetiba wat buku plak..terpaksa beli sebab nak tau final story
adeh pic terbalik...anyway quran terjemahan tuh untuk mak tersayang :)

never say goodbye = kabhi alvida na kehna ;; :p






wasalam. take care and be happy

5 comments:

  1. aaa,,,jelesnya ...aku nak gak...huhu...lau aku dapat voucher tu...aku nak beli buku bahasa asing je!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. terbaik la ko. aku spend semuanya kat buku KP ni ha.

    ReplyDelete
  3. pergh...lawa giler ko nye header...i like !!!!!!!!!!! (paris tu xley blah..haha)

    ReplyDelete