Friday 19 August 2011

MEMORI ZAMAN SEKOLAH DULU -DULU

ASSALAMUALAIKUM

tak payah nak tanya menu sahur aku apa hari neh, kompom aku dah makan kekenyangan dan rasanya maveles gler le...  dh hampir hadam pon!! sambil layan lagu maher zain neh aku tetiba teringat zaman sekolah kecik-kecik dulu..cepat betol masa berlalu  rasa macam baru semalam aku masok darjah satu, rasa macam semalam aku tarik tocang budak pompuan kelas ku, rasa macam semalam aku aku bawak bekal pegi sekolah, rasa macam semalam aku ponteng kelas ..erkk ok part ponteng aku tipu, aku pelajar baik. .... //? bukan apa, bila terdengaq bunyi bas amek student tepi jalan, teringat la kenangan-kenangan lalu tuh, for your info, dari darjah satu sampai tingakatan 6 aku naik bas pegi sekolah,..!!! huhuhu...





back to the story, apa yang paling aku miss sekarang pasal sekolah ialah the STALL  OUTSIDE THE SCHOOL... muahahaha.. sambil tunggu-tunggu bas nak balik rumah , the best thing ialah makan-makan..!! wei sekolah aku dulu macam-macam ada kot! duit mak bagi abis kat stall depan sekolah ja kot, kat kantin tak belanja pon. aku rasa the best food to eat after school with your friends is KEROPOK LEKOR.

and then ais krim , whatever the bentuk it is..! after school under the hot sun, we definately need some cold things, and ice cream is the best on the world,,tapi time aku kecik-kecik dulu the best choice ialah ice pop... seposen jer satu

and then cucuk-cucuk goreng, aka nugget, sosej, burger and bla bla bla...

makan tak der air kompom tercekik, air neh senang jerk nak beli, macam-macam ada, harga 50 sen...huhu
aku tau makanan ringan ataupon  jajan ,of coz la kita beli, dulu yang femes amos ialah kopok bika, super ring, twisties haa lagi satu mamee..dan aku paling suka super ring, kalau beli memang kompom 3 bungkus.. sampai oren gigi kalau makan, sedap kot wei...

 bukan setakat makan jerk aku ingat ok, u eat to live..!! hihi.. aku dulu pengawas kt sekolah ,  betapa garangnya aku sampai jadik pengawas yang berdedikasi.
sebagai pengawas yang berdedikasi, memang the power is on me lah.. gler, keje rampas-merampas neh aku expert  dah, hampa sorok la kat mana pon aku bleh hidu ...betapa aku cerdik macam watak CSI..wahaha..mintak maaf la kepada sesiapa yang pernah aku rampas barang hampa.. :) gler kau baju pengawas aku panas kot siap blazer kot...tapi demi tugas aku harungi jugak, tapi after school untuk memudahkan aktiviti makan-makan aku depan sekolah semua tuh aku simpan dalam beg ninja turtle aku...banyak lagi kot benda-benda intersting yang berlaku depan sekolah, yang bleh menggembirakan idop aku...huhu.. till now la, aku nak pegi usha resepi kuih raya la,!! 

ok  wasalam, ditulis semas tak der idea oleh tuan punya blog


2 comments:

  1. aah , zaman sekolah hbs jer waktu kelas , bertenggek kedai makcik tu nak beli aiskrim 20sen . hehehe . best2

    ReplyDelete
  2. tau x per...hehhee.... makcik ais pop satu

    ReplyDelete