Tuesday 30 August 2011

HAPPY EID

ASSALAMUALAIKUM


dah lama tak tulis kat ruangan aku neh, bukan apa, bizi memanjang ! buat kuih raya lagi, lesen lagi, langsir lagi, rendang lagi....huhu, memang tak dan nak jenguk blog...facebook jer sempat wei...tu pon status bukan2, tak der isi... back to the real mission, just wanna wish happy eid to all muslims and have a blessed day, enjoy the precious moment with your family and friends  because we cant be sure that we will breath on the syawal and ramadhan...pergh, english! sorry bukan nak wish kat malaysian jer, tapi wish jugak kat seluruh muslim...we end the remadhan with a good ending and welcoming syawal with a good attitude..dont boros-boros, save your money ok..

as usual, trip beraya ke rumah kawan-kawan belom bermula...tunggu la esok atau raya 4, baru jalan satu hari, dengan itu saiz perut perlu maintain, sebab kandungan makanan akan memenuhi perut kita.. dan aku perlu terima hakikat yang aku takkan dapat duit raya dah, sebab dah tua sob sob sob...anyway, raya tahun ni besa-besa jer, sebab tak semua yang berkumpul, macam biasa pagi tadi pegi tengok tok aku, makan-makan , sekarang rehat...malam neh, member nak mai makan, aku rilek jerk sebab penat, mengantuk, letih...erkkkk letih dan penat tuh sama la woi!! sori.... aku ganti penat tuh dengan perkataan  tak larat...huhu... aku beraya sederhana jerk, tak payah lebih-lebih, ingat orang kat somalia tuh, aku jenis tak heran sangat raya neh, baju aku kalau dapat sepasang pon alhamdullilah, no hal...selagi ok aku pakai., no prob, untung mak bapak aku neh, tak payah beli 2-3 pasang baju raya... yang menyebabkan aku malas neh bukan per, saiz aku takder.... wahaaha, jangan la gelak..serius, pegi la mana-mana pon saiz aku mesti tak der, so aku telah didiskriminasi secara langsung oleh peniaga-peniaga...giler, buat baju uttuk orang saiz model, orang yang comel neh macam mana...ngap tol.! asal aku berkenan jerk, kaler dah cantek, pattern pon memang giler baek..

"bang saiz kecik sket xder ker"...
"sori la dik, saiz adek xder, semua mai saiz sama..adek kena cari custom made neh"... 

hampeh betoi la.... pi semua tempat lahu tuh...aku neh dok berkenan nak beli abaya, haram semua besaq, tapi ada satu kedai kat sp yang jual jubah saiz aku, wa la wei, thumbs up untuk pakcik pakistan...!!!!! dapat la jubah ok, walaupon besa-besa pattern dia...wahaha

sebelom masok edisi berjalan-jalan ke rumah kawan-kawan, banyak soalan yang akan diajukan oleh kawan-kawan

"wei hang buat pa la neh"
"hang study mana la neh"
"hang mesti ada bf, takkan tak dak kot"
"hang lawa noh la neh" oi neh bukan soalan, pujian la fana oi...  (blushing)
"tak balik kampung ka"
"course pa hang ambek kat u tuh"
"baju raya berapa ringgit"...


perlu ker aku jawab soalan-soalan diatas, ye lar masalahnya ada yang tak relevan..baek aku tulis jawapan dan gantung kat kt leher, kan senang gituh, bukan apa aku malu kot nak habaq.!!!!!!!!  llalala
tak sabaq nak jumpa depa semua, dah bertaub-taun tak jumpa depa..ada yang dah kawen, tunang, dan macam-macam lah...tak lupa jugak pada yang single, ramai...!!!heheh
sampai sini ja la kot aku merapu, ngantok plak... huhu...till here, bye friends, selamat hari raya aidilfitri,maaf zahir dan batin...heheh

No comments:

Post a Comment