Saturday 30 July 2011

EEEEEIIIII GELI AKU DENGAN HANG

ASSALAMUALAIKUM

Macam biasa entri hari neh dibuat pepagi buta , sambil aku tak bleh tido sebab aku dah membuta  baek petang tadi, sambil-sambil aku lepak dengan bapak aku, tunggu time dia nak pegi masjid.. BY THE WAY bapak aku orang masjid even aku nampak rock..kuikuikui... aku pon berlari pegi  dapoq sebab lapaq, godek-godek peti ais ada la nampak nasik tomato mak aku masak semalam, try ambek dan makan sejuk-sejuk.. dalam otak aku dah pikiaq, siang satgi aku nak keluaq, pi beli barang apa yang patot, nak beli barang -barang UNIVERSITI  lambat lagi kot nak masok, aku decide aku nak pegi kedai kain lah...!!  aku pon berjalan melenggang lenggok dalam rumah memandangkan aku saja yang dok aktif, orang laen still in mimpi....pergh cakap mcam ramai , aku dok 3 orang ja kat rumah, aku, bapak aku dengan mak aku... 

laju aku jalan nak dok depan lappy, nak update blog biasa aku neh, nak usha facebook kot-kot ada amirer aku online ka, nak bertweet-tweet, nak blogwalking dan macam-macam lgi lah..huh, tetiba aku rasa semacam jerk, rasa macam ada benda terbang depan aku, aku dah rasa laen macam ! aku tengok atas bawah kiri kanan....  ah  aku dah agak dah, macam haram... aku cukup takot tahap budak-budak training seekers tuh, bleh hang terbang dalam rumah aku dengan penoh gembira..sapa bagi kebebasan kat hang.. bangang hang wahai LIPAS.....  



apa kejadah aku citer pasal lipas neh...memandangkan neh blog aku, suka ati aku la kan! LIPAS , menatang yang paling aku takot dalam dunia, setakat ulaq, kucen , gajah ,helang aku on lah...tapi lipas, 10 meter pon aku jerit dan carik tempat perlindungan... HANG BUSUK, KOTOQ, KAKI HANG TAJAM, GELI AKU...!!  ada stori disebalik ketakutan melampau aku neh, time aku kecik-kecik dulu , aku ingat lagi saat  menakutkan tuh, time tuh hujan lebat, aku pakai baju kurung dok kat luaq rumah sambil intai mak aku kat rumah jiran, sambil aku berdiri mengintai tuh aku rasa geli dalam kain aku, aku biaq ja..lama-lama makin geli , aku pon kibas-kibas la kain aku !!sekali lipas  dowh..elok jer dia lari atas simen...bangang betol..since tuh, aku takot dengan lipas, and aku tak suka pakai baju kurung, seriously... 

AKU NAK SHARE SKET FAKTA PASAL SERANGGA YANG MENGGELIKAN AKU NEH

  • Lipas atau cockroach di ambek dari perkataan spain "curacha" yang bermaksud serangga gila.
  • Lipas  boleh idop dalam semua keadaan...survival la kiranya neh.. 
  • Kalau jadi letupan nuklear macam kat jepon tuh, lipas blh idop aman damai lagi..kita mati dah.
  • Lipas berdarah putih yer. tapi tak der kena mengena dengan MAHSURI yer..
  • Tak semua lipas bleh terbang..tapi yang terbang lah yang paling aku takot.
  • Snek biasa kat Cambodia ialah lipas goreng...  krup krup krup
  • Lipas mengawan sekali jer seumur idop tapi bleh bertelur banyak kali .. nak bertelur lagi tak payah mengawan dah..
  • Lipas ada gigi dalam perut dia..
  • Lipas lumat bleh jadik penawar bisa kalau diletak kat tempat tuh
  • Lipas bleh idop even kepala dia putus.
  • Lipas kalau patah kaki, bleh tumbuh balik.. xjadik OKU..
  • Ada 6 kaki tapi ada 18 lutut..ngoing
  • 75% masa dalam sehari lipas dok tanpa  buat apa-apa..macam aku jerk....

walaupun banyak fakta baek punya pasal hang ,aku tetap geli dengan hang...  lepas aku taip-taip benda nak update aku jengok  lipas yang wat setan dengan aku tadi..dah  menggelupor  nak mati...padan muka puas hati aku dah bunuh hang..dah jadik pembunuh berjaya aku malam neh!! hahahahaha.... aku spray shieldtox ja...... !!! ada kawan aku lagi advance , dia amek dengan tangan pastuh ramas-ramas then buang dalam tong sampah...eeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

wasalam 

No comments:

Post a Comment